Hari Ke 3 Kami di China =)

12 September 2012, Tuesday

Lokasi : Guangzhou (MATRADE)
Masa : Sekitar 8.00 pagi
Tarikh : 05 Juali 2012 (Khamis)

Pejam celik pejam celik dah masuk hari ke 3 kami kat sana...
tinggal 2 hari ja lagi :)
Jom kita tengok apa aktiviti kami untuk hari ke 3 :)
Layannn............................ 
haa... ni dia tuan punya belog niee..
CIK SYUHADA :)
org dok sibuk dgr taklimat kat depan, aku sempat berposing lg.. hehehe
dah selesai taklimat..
bergambar dgn bendera MSIA vs CHINA
si gadis yg comeii...
si teruna yang ensem.. hehehe
lambat sgt bus kontot kami sampai..
apa lagi bergmbr lak kami.. :)
nk bt aksi muka 'terkejut'
tp tersengeh2 suma.. 
kompom x leh jadi pelakon.. hahahaa
erkkk... tingginya sayaaaaa....
hahaahaa..... gaya apa lah nieee
x cute langsung :p
^_*
lotih menunggu bus kontot!!
ada gaya muka "marah" tak?? hehehe
Talia kena buli ngan kakak2... 

Tempat : ???

hurmm... apa nama eh restoran nie?? lupa dah sayaa :p
sori kawan2.. nanti saya ingt sy letak k..
almaklumlah.. lama x update kn..hehe

Mai tgk apa menu lunch kami untuk hari ke 3 :)
kacang panjang :)
"kompom2 lah aku x makan" hahahaa
nie sayoq apa ehh??
hahahaa.... sawi cinaa kot... :P
"yg ni pon aku x makan" 
terung + cili ijau
"haaa... yg ni aku makan... leh tahan sedap jugak... 
kiranya ni lah 1st time aku makan terung.. 
layan jugak lahh aku ngan terung nie =)"
yang ni pulak "isi ikan"...
tp x tau lah apa jenis masakkan..
sedap jugakk..
cuma isi ikan ni banyak gila tulang...
jenuh gak laa nk asingkan tulang tuu..
tulang tu bentuk "Y"..
rasanya yg ni "kangkong goreng belacan" kot.. hehehe
ada ka belacan kat sana ehh?? :p
(yang ni pon aku x makan.. hehehee )
haaa... yang nie kompom2 lah aku makan.. hahaa
teloq + kucai
Ayam masak "x tau" hehehe
ni lah org2 yg selalu abeskan sayoq2 kat atas meja tuu.. hehehe
antara tiga2 org ni sapa lah yg agaknya paham baca paper nie???
mari kita teka!!! hahahaa
tersenyum2 Jass baca paper tuu..
agaknya apa lah yg menarik dlm paper tu kn... :p
=syida vs talia=
=Hada vs Ella=
i like this picturee.. hehhee
^__*

Tempat : Checkpoint of Shanzen Special Economic Zone

YAHOOO!!!!!
kami dah smpai ke next daerah...
SHANZEN :)
dah masuk kawasan Shanzen dah :)
8 gadis2 GBS :)
time to shopping!!!
jalan ramai2 nk p shopping :)
^__^
kami memang serasi bersama =)
tudiaaa.....
hampa nampak dakkk!!!
bergantung2 kain diaaa...
tp aku x masuk sampai dalam pon.. 
dok depan ni amek pic jee... hehehhee
jenuh kalu nk bejalan sampai dalam..
haaa.... kipas duit dahhh....
3 keping duit 100 yuan lak tuu...
beli apa lah agaknyaaa... hehe
Nak tau aku beli apa??
tuu.. tuu... kat belakang kami tuu..
alas meja makann... hehe :)
beli dengan En. Zaki yang memang pandai tawaq menawaq :)
next kedaii.. kedai barang2 JET..
si Zaki ni ja borong banyakkk... hehe..
aku tumpang 2 3 jenis barang jee..
macam biasa dia lah tukang tawaq menawaq harga :)
tuu... beli-beli terus pakai... hehe
beli cincin jeee ;)
muka aunty nie x leh blahh... hahahahaha
tensen ngan kami.. asyik minta kurang harga jaa...
mula2 x mau bagi.. 
kami nak cabut kuar dari kedai dia... 
terus bagi discount... hahahaa....
ni semua mulut manis En.Zaki dan Pn. Aishah :)
=Azim=
haa... jgn hampa tak tau... 
azim pon pandai tawaq harga jugakk.. hehehe
dia lagi sakan beli... hehehe
masa kat China nie masih Cik Aishah...
sekarang Puan Aishah :)
Pn. Aishah kita beli rantai Jet..
pilihhh... pilihh... pilihhh....
jangan x pilih.. hahahaa...
=)
^____^

Tempat : Nama restoran --> ????, Shanzen 

siang tadi lunch dekat Guangzhou..
Malam ni dinner dekat Shanzen pulak...
seperti biasaa saya lupa nama restoran niee.. hehehee
Ini antara menu2 yang aku sempat amek gambar..
x sempat amek banyak.. sbb lapaqqq.... hahahahaa
ikan tak tau nama.. hehehe
leh tahan sedap :)
pelbagai jenis sayur-sayuran.. hehehe
telor dgn apa tah yg hitam2 tuu.. hehehe
kacang panjang dgn daging
sup tawar.. hahaa... x rasa apa2 pon sup niee...
sebelah tu rasanya ayam kot.. hehe
Check in at FX Hotel :) 
best kan bilik kami... 
katil double 2 bijik...
tp duduk 2 org ja...
mmg selesaa weiiiii :)
letak ja beg kami terus kuar...
merayap laa apa lagi...
x kira letih ka apa ka...
janji dpt jejalan kat sini..
bukan senang nak mai sini.. hehe
kami jalan2 dekat JUSCO...
ni ja tempat shopping yg ada.. hehe
=Lai vs Jass=
^____*
baju ala2 koreaa... 
tgk jaa... x beli pon.. hehehe
harga dia murah jugak..
murah dari beli on9 :)

nak tengok banyak lagi pic kami...
klik je dekat link bawah nie...

kalu nak baca aktiviti kami pada hari keempat.. KLIK kat sini pulakk
Hari Keempat GBS di China
================================================================


No comments:

Post a Comment